معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن قول مساعد برای تزریق اعتبار ویژه برای دیوار بزرگ گرگان، از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای آغاز عملیات مطالعات، احیا و مرمت دیوار گرگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، جواد واحدی امروز شنبه دوم مهرماه 1401 در گردهمایی منطقه‌ای مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌های شمال شرق کشور با محوریت ارائه خدمات به زائران مشهدمقدس در گرگان، گفت: برای آغاز عملیات مطالعات، احیا و مرمت دیوار بزرگ گرگان اعتباری به مبلغ 50 میلیارد ریال اختصاص خواهیم داد که از این میزان 30 میلیارد ریال در سال جاری تخصیص می یابد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: دیوار بزرگ گرگان از موضوعات مهم حوزه میراث فرهنگی استان گلستان است که سال هاست مقامات و مردم استان به دنبال احیا و ساماندهی آن بودند که خوشبختانه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اقدامات مثبتی را برای احیا این اثر تاریخی فاخر اجرایی کرده است.

او در ابتدای این مراسم با تبیین هدف برگزاری این گردهمایی، گفت: با توجه به افزایش حجم سفرهای دهه آخر ماه صفر پس از دو سال شیوع کرونا و در راستای ارائه خدمات شایسته به حدود هشت میلیون زائر مشهد مقدس، قرارگاه عملیاتی دهه آخر صفر در حوزه معاونت اول ریاست جمهوری و متناظر با آن ستاد زیارت در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد.

واحدی بیان کرد: تاکنون استان‌های معین این قرارگاه از جمله گلستان، مازندران، خراسان جنوبی، سمنان در ارائه خدمات به زائران عبوری به استان خراسان رضوی و شهر مشهدمقدس، خیلی خوب عمل کرده اند.

کریدور گردشگری استان‌های شمالی تشکیل می‌شود

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی استان های شمال شرق کشور نیازمند راه‌اندازی کریدور گردشگری است تا از این فرصت برای حل دغدغه‌های اشتغال و افزایش درآمد ساکنان این مناطق استفاد شود.

او عنوان کرد: استان‌های گلستان، مازندران،خراسان شمالی و رضوی و سمنان می‌توانند بسته پیشنهادی گردشگری کامل تهیه کرده و برای اجرای آن با یکدیگر تفاهمنامه امضا کنند. واحدی ادامه داد: برای تحقق این موضوع مهم مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها، تشکیل دبیرخانه را در دستور کار خود قرار داده تا ضمن حمایت از طریق وزارتخانه، شمال کشور پایلوت گردشگری شود. او بر سرمایه‌گذاری در تبلیغ فرهنگ سازی برنامه محور در سفر به برای تعیین بلیت رفت و برگشت، محل اسکان و مکان های مورد بازدید تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی در این زمینه سبب می‌شود تا خللی در ارائه خدمات توسط دستگاه‌های مرتبط ایجاد نشود.

دکتر زنگانه از استانداران موفق و پیشتاز حوزه گردشگری در سطح کشور است
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  گفت: دکتر زنگانه استاندار گلستان از استانداران موفق و پیشتاز در حوزه توجه به صنعت گردشگری و توسعه زیرساخت‌های است که هم‌افزایی مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی استان برای توجه به این حوزه ایجاد کرده است.
او تصریح کرد: استفاده از ظرفیت استانداران در ایجاد زیرساخت‌های حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط مدیران کل بسیار ضروری است. مدیرکل جوان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در کمتر از یک ماه قرارگیری در این مسئولیت، آغاز بسیار خوبی داشتند و با اجرای اقداماتی در همین مدت کوتاه توانستند از ظرفیت استاندار و دستگاه‌های اجرایی استان برای توسعه و رونق مأموریت‌های سه‌گانه این اداره‌کل بهره‌مندی مطلوبی داشته باشند.

واحدی با اشاره به این که مراسم اربعین را دو کشور ایران و عراق خیلی خوب برگزار کردند که رزمایش باشکوهی بود، گفت: راهپیمایی روزهای آخر صفر را هم در مشهدمقدس بسیار خوب برگزار می کنیم چون افتخار ما ایرانی ها میزبانی از امام هشتم (ع) و تکریم از زائران این امام بزرگوار است.