پس از اتمام فعالیت های باستان شناسی به جهت استقبال عمومی مردم، دانش آموزان، دانشجویان و علاقمندان برای بازدید آثار مکشوفه، تاکنون اینگونه کارگاه های کاوش باستان شناسی در طول مسیر دیوار بزرگ گرگان هر سال با همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان و با همکاری پایگاه دیوار بزرگ گرگان بصورت مستمر ساماندهی، حفاظت و مرمت می شوند.

گمانه زنی و کاوش های باستان شناسی صورت گرفته طی سالهای 1380 الی 1395 در بخش شرقی دیوار بزرگ گرگان منجر به پدیدار شدن بخشی از بقایای دیوار بزرگ گرگان و تاسیسات وابسته شده است. پس از اتمام فعالیت های باستان شناسی به جهت استقبال عمومی مردم، دانش آموزان، دانشجویان و علاقمندان برای بازدید آثار مکشوفه، تاکنون اینگونه کارگاه های کاوش باستان شناسی در طول مسیر دیوار بزرگ گرگان هر سال با همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان و با همکاری پایگاه دیوار بزرگ گرگان بصورت مستمر ساماندهی، حفاظت و مرمت می شوند. به همین منظور در راستای اهداف و برنامه های پیش بینی شده سال 1398، از ردیف اعتبارات تخصیصی سفر دولت محترم تدبیر و امید به استان گلستان، مبلغ 4 میلیارد ریال بصورت پیمانی( اسناد خزانه اسلامی) برای ساماندهی، حفاظت و مرمت کارگاه های کاوش باستان شناسی قره یسر، یساقلیق، قره دیب، در محدوده روستاهای قره یسر، یساقلیق، کسر، شهرستان کلاله، اختصاص یافته است. در این پروژه پاک سازی محیطی، علف چینی، ترمیم اندودهای گاهگلی، پوشش سقف و فنس های پیرامون کارگاه های کاوش به ابعاد تقریبی 3000 مترمربع از اولویت های اساسی و در دست اقدام است. امیدواریم در آینده نزدیک و بعد از تکمیل طرح راهبردی و مدیریت جامع قلمرو دیوار بزرگ گرگان و با همکاری همه مردم و دستگاه های اجرائی ذیربط به منظور تحقق توسعه گردشگری پایدار، شاهد بهره برداری اصولی از اینگونه کارگاه های کاوش باستان شناسی با هدف ایجاد موزه محوطه با تمام امکانات مورد نیاز برای ارایه خدمات به گردشگران ایرانی و غیر ایرانی باشیم.

دیوار بزرگ گرگان یکی از ارزش های فرهنگی- تاریخی ناشناخته از دوره امپراتوری ساسانی در حوزه فرهنگی شمال شرق ایران است که در گستره جغرافیای سیاسی استان گلستان واقع شده است. در بررسی های باستان شناسی صورت گرفته تاکنون 200 کیلومتر از مسیر دیوار بزرگ گرگان به همراه تاسیسات وابسته(خندق، کوره های آجرپزی، سدخاکی، کانال های آبرسانی، 38 قلعه و برج های نگهبانی متصل به دیوار و بیش از 25 قلعه شهر در حاشیه جنوبی دیوار  بزرگ گرگان و محوطه های باستانی فراوانی از دوره های پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی در قلمرو دیوار بزرگ گرگان شناسایی گردید که بسیار ارزشمند می باشند. دیوار بزرگ گرگان با جهت غربی- شرقی از کرانه های شرقی دریای کاسپین واقع در شمال شهر گمیشان شروع و تا صخره های آهکی بیلی کوه در پارک ملی گلستان امتداد دارد. دیوار بزرگ گرگان به همراه تاسیسات وابسته با شماره 2345 در تاریخ 29/04/1378 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است../