مدیر مخابرات منطقه گلستان از تدوین طرحی مبتنی بر اینترنت اشیا برای حفاظت و حرست از سایت‌های کاوش دیوار بزرگ گرگان در شهرستان کلاله با همکاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، غلامعلی شهمرادی در حاشیه بازدید از سایت کاوش قره‌دیب دیوار بزرگ گرگان در شهرستان کلاله، با اعلام این خبر گفت: یکی از مسائل و مشکلات آثار تاریخی چون دیوار بزرگ گرگان حفاظت و حراست از آن است.
مدیر مخابرات منطقه گلستان خاطرنشان کرد: یکی از کاربردهای فناوری اینترنت اشیا (آی.اُ.تی) حفاظت و حراست از آثار تاریخی و همچنین معرفی و تبلیغ این اثر تاریخی است. اینترنت اشیا می‌تواند مشكلاتی مانند نیاز به نیروی انسانی غیرمتخصص و صرف هزینه‌های گزاف برای حفاظت از مکان‌های تاریخی را برطرف كند.
وی در ادامه بیان کرد: مخابرات منطقه گلستان با همکاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آمادگی دارد تا طرحی مبتنی بر اینترنت اشیا در سایت‌های کاوش دیوار بزرگ گرگان در شهرستان کلاله را در راستای حفاظت از این آثار تاریخی گران‌بها پیاده‌سازی کند.
شهمرادی اضافه کرد: در این طرح مکان‌های کاوش دیوار بزرگ گرگان مجهز به دوربین‌هایی می‌شود که علاوه بر حفاظت و حراست امکان بازدید آنلاین را برای علاقه‌مندان فراهم می‌سازد.
وی تصریح کرد: تأمین زیرساخت‌های ارتباطی یکی از پیش‌نیازهای جذب گردشگر در مناطق در حال احیا دیوار بزرگ گرگان است و شرکت مخابرات منطقه گلستان تلاش خود را برای استقرار مطلوب اینترنت و همچنین پوشش دهی خطوط تلفن همراه در این مناطق خواهد کرد.